Vnitřní řád

zdravotnického zařízení Gynekologie Liberec s.r.o.

Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb

1. Pravdivě informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb, dodržovat individuální léčebný a diagnostický postup navržený zdravotnickým personálem.

2. Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny.

3. Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu ke spolupacientům, jejich případným zákonným zástupcům nebo doprovodům, a zdravotnickým pracovníkům.

4. Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky a podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře v odůvodněných případech vyšetřením za účelem prokázání, zda je nebo není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.

5. Je zakázáno pořizování jakýchkoliv fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách zdravotnického zařízení bez souhlasu pověřeného vedoucího pracovníka a bez souhlasu osob, které by případně měly být natáčeny nebo fotografovány.

6. Řídit se tímto vnitřním řádem.

Registrace nových pacientů

1. Gynekologie Liberec s.r.o. (dále jen zdravotnické zařízení) poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze svým registrovaným pacientům.

2. Pacient může požádat o registraci ve zdravotnickém zařízení, jestliže je starší 15 let, a pokud uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného gynekologa. Registrován může být vždy jen u jednoho gynekologa. Platná je vždy poslední provedená registrace. O přijetí registrace rozhoduje zdravotnické zařízení, stvrzena je podpisem registračního listu.

3. K registraci do zdravotnického zařízení se pacient musí vždy prokázat platným dokladem totožnosti a průkazem zdravotní pojišťovny. Registrovat se můžete kdykoliv během ordinačních hodin.

4. V případě pacienta, který nemluví česky, je na pokyn zdravotnického personálu nutné, aby měl s sebou překladatele aspoň během registrace a první návštěvy.

Provozní doba a ordinační doba

1. Provozní a ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích do zdravotnického zařízení a na webových stránkách společnosti Gynekologie Liberec s.r.o. (www.gynekologieliberec.webnode.cz)

2. V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby objednaným registrovaným pacientům.

3. Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro nemocné a zdravé pacienty (preventivní prohlídky, kontroly, očkování, administrativní úkony). V ordinační době pro zdravé pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem.

Objednání na vyšetření

1. K vyšetření ve zdravotnickém zařízení se pacienti vždy objednávají, bez objednání nemusí proběhnout vyšetření z provozně-kapacitních důvodů ordinace.

2. Objednávat se je možné telefonicky, emailem nebo osobně:

          • Telefonicky v ordinačních hodinách na telefonním čísle 731 189 835, nelze se objednávat pomocí SMS zprávy. Telefon je dostupný pouze v ordinačních hodinách kromě dovolené. Rozpis dovolené vždy dopředu najdete na našich webových stránkách nebo na dveřích ordinace.

          • Emailem na gynekologieliberec@email.cz – k vyřízení požadavku je třeba vždy udat identifikační údaje: jméno, příjmení a datum narození. Je třeba specifikovat termín a čas, kdy je možné Vás objednat, a vyčkat na potvrzení termínu na nejbližší ordinační dobu, jinak prosím využijte možnost objednat se telefonicky.

          • Osobně – tento způsob objednávání doporučujeme pouze ihned po kontrole, kdy si na doporučení lékaře máte rezervovat další termín. Při osobní návštěvě ordinace pouze k objednání musíte počítat s tím, že si Vás sestřička do ordinace nezavolá ihned. Budete si muset počkat, až bude mít volný prostor v sesterně. Vzhledem k platné legislativě GDPR nelze ověřovat Vaše osobní údaje před ostatními klientkami. Je nutné toto respektovat.

3. Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.

4. Vzhledem k charakteru a chodu gynekologické ambulance může dojít k posunutí času objednání, někdy i o delší časový interval. Příčiny mohou být různé:

          a) Do ordinace se dostaví pacienti, kteří potřebují vzhledem k charakteru svého onemocnění od personálu akutní/přednostní ošetření.

          b) Čas ošetření některého z předchozích pacientů se prodlouží závažností nebo komplikacemi jiného jeho onemocnění.

          c) Technické poruchy/výpadek proudu, vody, počítačové techniky aj.

          d) Jiné nepředvídatelné situace.

5. Ve výše uvedených situacích žádáme všechny čekající pacienty o pochopení a toleranci.

6. Pacienti se mohou na vyšetření objednat telefonicky, e-mailem, nebo osobně, a to pouze v průběhu provozní doby.

7. Je nutné, aby se objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, předem omluvil a neblokoval tak rezervovaný čas jiným pacientům.

Zrušení rezervovaného termínu

1. Objednané termíny jsou pro zdravotnické zařízení i pacienta závazné, jsou smluvním vztahem mezi pacientem a poskytovatelem zdravotní péče v ústní (telefonické) i elektronické podobě.

2. Zrušení je nutné provést vždy nejpozději do 10:00 v den plánované návštěvy, jedním z následujících způsobů:

          • Odeslat SMS zprávu na tel. 731 189 835 – musí obsahovat datum rušeného termínu, celé jméno a příjmení, datum narození.

          • Telefonicky na tel. 731 189 835.

          • Emailem na gynekologieliberec@email.cz – musí obsahovat datum rušeného termínu, celé jméno a příjmení, datum narození.

3. Za pořízení a zrušení objednávky ručí osoba, která byla objednána (zákonný zástupce).

4. Všechny neomluvené objednávky klientek jsou zaznamenány jako součást zdravotní dokumentace.

5. Postup u neodhlášené a pozdě omluvené objednávky:

          • U klientek se zavedenou dokumentací bude při neodhlášení první objednávky proveden zápis o události ve zdravotní dokumentaci.

          • Při druhé neodhlášené objednávce bude proveden zápis o ukončení péče a dojde k automatickému ukončení registrace v naší ordinaci. Máte možnost si u nás vyzvednout Lékařskou zprávu s výpisem z dokumentace a záznamem o důvodu ukončení péče, kdykoliv po domluvě se sestřičkou.

          • U nových klientek, které se objednají a k vyšetření se bez omluvy nedostaví, již další objednávku automaticky nepřijímáme, ale záznam o události bude v dokumentaci zdravotnického zařízení uložen.

6. Zrušení objednávky zdravotnickým zařízením je vyhrazeno a klientky jsou též informovány předem. S výjimkou náhle vzniklých událostí (havarijních stavů v objektu, náhlé epidemiologické situace ve zdravotnickém zařízení, neohlášené povinné kontroly finančního úřadu a orgánů hygienické správy apod.) Pokud je objednávka zrušena zdravotnickým zařízením, vystavíme na požádání o události bezplatné písemné potvrzení.

Průběh vyšetření

1. K vyšetření se vždy dostavte včas. Při 1. návštěvě 10 min před Vaším termínem a při dalších návštěvách 5 min před termínem. Pozdní příchod bohužel akceptovat nemůžeme.

2. Nedostavíte-li se na objednaný termín včas – přijdete o svůj termín a budete si muset sjednat nový. Opakované nedodržení termínu vyšetření je porušením vnitřního řádu ordinace. Při dřívějším příchodu, než jste objednaná, musíte vyčkat v čekárně. Nelze brát klientky dříve či přednostně, protože se dostavily k vyšetření s předstihem.

3. Čas objednaného termínu se může stát časem orientačním. Lékař určuje pořadí pacientů a změny v harmonogramu objednávek jsou vyhrazeny. O aktuální situaci bude klientka vždy poučena. Naší snahou je v rámci možností objednací časy dodržovat, ale každý potřebuje individuální péči, což nelze předem určit. Z provozních důvodů může dojít k narušení časového harmonogramu.

4. Při vstupu do sesterny vždy předkládejte průkaz zdravotní pojišťovny a doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas).

5. Lékař provádí vyšetření zpravidla v ordinaci, kam pacienti vstupují na výzvu zdravotní sestry nebo lékaře. Některá vyšetření (např. měření krevního tlaku, odběry, převazy aj.) mohou být prováděna zdravotní sestrou v sesterně.

6. U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon.

7. Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále je DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta.

8. Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v daném termínu ukončena.

První návštěva

1. Budete požádána o vyplnění informovaného souhlasu s poskytováním zdravotních služeb, v případě nezletilé klientky je nutný doprovod zákonného zástupce, který souhlas podepíše. Je zde možné uvést osoby, které mohou být informovány o Vašem zdravotním stavu. Souhlas lze kdykoliv odvolat. Podepsáním zároveň udělujete souhlas s dodržováním vnitřního řádu ambulance. Do Vaší dokumentace budou uvedeny osobní a zdravotní údaje.

2. Při každé další kontrole budete požádána o sdělení změn týkajících se Vašich osobních a zdravotních údajů. Pravdivě informujte lékaře o vývoji zdravotního stavu, včetně infekčních nemocí, užívaných léčivých přípravcích a zdravotních službách poskytovaných jiným lékařem.

3. S dotazy nebo problémy ohledně zdravotního stavu se obracejte na lékaře během vyšetření. Budou Vám vždy srozumitelně vysvětleny. Zaručujeme Vám naprostou důvěrnost a ochranu všech údajů o Vaší osobě. K vyšetření a léčbě bude přistupováno s veškerou diskrétností a s maximálními ohledy na Vaše soukromí.

Recepty

1. Recepty pro pojištěné pacientky je možno objednávat SMSkou, emailem, telefonicky nebo osobně. Všechny recepty zasíláme pomocí e-Receptu na tel. číslo udané ve Vaší dokumentaci. Vždy je nutné napsat, o jaký lék žádáte a uvést celé jméno + příjmení + datum narození.

2. Recepty pro nepojištěné pacientky vystavujeme pouze při osobní návštěvě po uhrazení poplatku dle ceníku.

3. K vystavení receptu musíte dodržovat periody lékařských prohlídek, časové rozhraní jednotlivých kontrol určuje vždy lékař, který Vám při vyšetření sdělí, kdy bude následovat další kontrola. Poté provádí zápis do Vaší dokumentace. Při přesáhnutí stanoveného termínu není možné vystavovat recepty, dokud neproběhne vyšetření u lékaře.

4. Vyhotovení opisu ztraceného receptu je zpoplatněn dle ceníku.

Žádanky a doporučení k vyšetření, poukaz na léčebnou pomůcku

1. Doporučení ke specializovanému vyšetření, které není součástí preventivních balíčků, vždy doporučuje a vystavuje ošetřující lékař. Pokud ošetřující lékař shledá, že není k požadovanému vyšetření zdravotní důvod, není možné si jej vynucovat s úhradou pojišťovny, pouze si jej zaplatit jako samoplátce. Totéž platí i u předepisování zdravotnických pomůcek.

2. Všechny žádanky Vám vystavuje ošetřující lékař při lékařské prohlídce. Pokud dojde ke ztrátě žádanky, je nutné si kopii objednat dopředu telefonicky či emailem a následně je možné si ji vyzvednout u sestřičky, vyhotovení opisu ztrácené žádanky je zpoplatněn dle ceníku.

3. Výsledky všech vyšetření, na které jste od nás odeslány, je třeba odevzdávat do rukou ošetřujícího lékaře, který Vás na vyšetření odeslal. Bez výsledků není možné vyžadovat vystavení dalších žádanek, léčby, či doporučení.

Zdravotnická dokumentace

1. Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem zdravotnického zařízení. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy. Dokumentaci však nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úhradu dle platného ceníku.

2. Se zdravotní dokumentací je nakládáno podle platné legislativy o zdravotní dokumentaci a pravidel GDPR.

3. Na žádost klientky ošetřující lékař zhotoví výpis v požadovaném rozsahu a formě s ohledem na účel. V případě potřeby výpisu pro pojišťovny, zaměstnavatele apod. je nutné doložit požadovaný tiskopis, který má být vyplněn. Ze zákona je stanovena lhůta 30 dní pro jeho vyhotovení. Výpis je zpoplatněn dle aktuálního ceníku placených výkonů.

4. Žádost o výpis z dokumentace podá pacient při návštěvě písemně nebo doporučeným dopisem.

5. V případě změny gynekologa je nutné donést či zaslat žádost nového lékaře o výpis ze zdravotnické dokumentace, pro tyto účely není výpis zpoplatněn a bude vašemu registrujícímu lékaři bezplatně zaslán. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.

Výsledky vyšetření

Výsledky vyšetření po domluvě:

1. sdělujeme telefonicky pouze po předem domluvené identifikaci pacienta, nebo

2. zasíláme emailem na adresu uvedenou ve Vaší dokumentaci, nebo

3. zasíláme formou SMS zpráv, na číslo udané ve vaší dokumentaci, nebo

4. po předešlé domluvě si můžete pořídit kopii.

Bezpečnostní a hygienická opatření

1. VSTUP do čekárny je bez ohlášení POVOLEN pouze pro objednané klienty, zákonné zástupce nezletilých (zde je doprovod nutný pouze k vstupní prohlídce) a pro asistenci u handicapovaných pacientů. Vstup s asistenčním zvířetem je povolen.

2. Po příchodu se posaďte na vyhrazené sedačky a vyčkejte příchodu personálu, osobní věci ponechte při sobě, neodkládejte je na sedačky. Klíč od WC Vám na vyžádání předá sestřička, prosíme po použití vracet zpět na sesternu.

3. Volný pohyb dětí po čekárně, jejich zdržování se v prostoru dveří, či manipulace s výzdobou ordinace je zakázáno – tento pokyn zajistěte v rámci bezpečnosti svých děti zvlášť důkladně. Bohužel nejsme schopni Vám zajistit hlídání Vašich dětí, do prostoru sesterny a ordinace je povoleno vstupovat pouze s dětmi, které se samy ještě nepohybují a jsou v kočárku, autosedačce či nosítku. Jinak je zákonný zástupce povinen zajistit dohled nad dětmi v čekárně jinou zletilou osobou.

4. Je zakázáno vstupovat do čekárny s jízdními koly, motocykly, skútry, koloběžkami, skateboardy, kolečkovými bruslemi a jinými kolečkovými zařízeními. Kouření ve vnitřních prostorách zdravotnického zařízení je zakázáno.

5. Při vstupu do sesterny a ordinace prosíme se zouvat nebo použit návleky k tomu určené.

6. Před odchodem si zkontrolujte, zda máte veškeré doklady a osobní věci v pořádku u sebe. Klienti nesmí poškozovat a znečišťovat prostory zdravotnického zařízení a vybavení nad rámec běžného opotřebení.

Mimořádné epidemiologické situace

1. Pacient je povinen řídit se vždy pokyny personálu.

2. Pacient je povinen vždy předem telefonicky/e-mailem konzultovat svůj zdravotní stav se sestrou či lékařem.

3. Při návštěvě zdravotnického zařízení je nutné dbát na dodržení rozestupů (2 metry) v čekárně.

4. Do zdravotnického zařízení vstupuje pacient vždy pouze s ochrannými pomůckami.

5. Do zdravotnického zařízení vstupuje pacient v doprovodu max. 1 osoby (s ohledem na jeho zdravotní stav).

Oznamování změn

1. Registrovaný pacient je povinen co nejdříve nahlásit zdravotnickému zařízení veškeré důležité změny týkající se osobních údajů (jméno, bydliště, telefon, e-mail a další) a zdravotního pojištění (druh a změna zdravotní pojišťovny).

2. Zdravotnické zařízení nemá povinnost ověřovat zdravotní pojištění pacienta, proto v případě nepravdivých informací o pojištění má zdravotnické zařízení právo náklady na péči o pacienta účtovat přímo pacientovi i zpětně.

Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.)

1. Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud:

         a) by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných, pacientům již přijatým,

          b) není pojištěncem zdravotní pojišťovny, se kterou má poskytovatel uzavřenou smlouvu podle zákona o veřejném zdravotním pojištění; toto právo se nevztahuje na pojištěnce z jiných států Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace, či ze států, se kterými má Česká republika uzavřenu smlouvu o sociálním zabezpečení, zahrnující ve věcném rozsahu nároky na zdravotní péči.

2. Poskytovatel může ukončit péči o pacienta v případě, že:

          a) prokazatelně předá pacienta s jeho souhlasem do péče jiného poskytovatele,

          b) pominou důvody pro poskytování zdravotních služeb; to neplatí, jde-li o registrujícího poskytovatele; ustanovení § 47 odst. 2 není dotčeno,

          c) pacient vysloví nesouhlas s poskytováním veškerých zdravotních služeb,

          d) pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo s poskytováním zdravotních služeb vysloví souhlas, ale neřídí se vnitřním řádem a jeho chování přitom není způsobeno zdravotním stavem,

          e) přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb; to neplatí, jestliže neposkytování součinnosti souvisí se zdravotním stavem pacienta; ukončením péče nesmí dojít k bezprostřednímu ohrožení života nebo vážnému poškození zdraví pacienta.

3. Poskytovatel nesmí odmítnout přijetí pacienta do péče podle odstavce 1 nebo ukončit péči o něj podle odstavce 2 písm. d) nebo e), jde-li o pacienta, kterému je třeba poskytnout neodkladnou péči, jde-li o porod nebo jde o zdravotní služby, které jsou nezbytné z hlediska ochrany veřejného zdraví nebo ochrany zdraví při práci, dále jde-li o krizové situace nebo výkon ochranného léčení nařízeného soudem, pokud jiný právní předpis nestanoví jinak.

4. Poskytovatel dále nesmí odmítnout přijetí pacienta do péče podle odstavce 1, jde-li o pacienta:

          a) u kterého bylo poskytování zdravotní péče Vězeňskou službou přerušeno z důvodu ukončení nebo přerušení výkonu vazby, trestu odnětí svobody nebo umístění v ústavu pro výkon zabezpečovací detence, pokud se jedná o zajištění návaznosti při poskytování zdravotních služeb započaté v průběhu výkonu vazby nebo trestu odnětí svobody nebo umístění v ústavu pro výkon zabezpečovací detence; Vězeňská služba, v jejímž zdravotnickém zařízení byly pacientovi poskytovány zdravotní služby, jestliže jí není znám poskytovatel, který převezme pacienta do péče, vybaví tohoto pacienta informací podle §45 odst. 2 písm. g),

          b) ve výkonu vazby, výkonu trestu odnětí svobody nebo umístěného v ústavu pro výkon zabezpečovací detence, jde-li o zdravotní služby, které Vězeňská služba neposkytuje, a to po předchozí domluvě s Vězeňskou službou; to neplatí, jde-li o důvody poskytnutí zdravotních služeb podle odstavce 3.

5. Důvody odmítnutí přijetí pacienta do péče podle odstavce 1 nebo ukončení péče podle odstavce 2 posuzuje poskytovatel. Poskytovatel o odmítnutí přijetí do péče podle odstavce 1 nebo o ukončení péče podle odstavce 2 písm. d) a e) nebo o odmítnutí poskytnutí zdravotních služeb podle §50 odst. 2 vydá pacientovi písemnou zprávu, ve které je uveden důvod odmítnutí nebo ukončení.

Důsledky porušení vnitřního řádu

1. Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.)

2. V případě ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu dostane pacient písemné vyrozumění s uvedením důvodů opravňujících k tomuto kroku, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.

Závěrečná ustanovení

1. Podle Zákona o zdravotních službách č. 372 / 2011 sb. § 48/1 jsou všichni klienti povinni se řídit vnitřním řádem zdravotnického zařízení. Při porušení bude nejdříve postupováno cestou upozornění personálu a následným zdokumentování situace. Opakované a hrubé porušení Vnitřního řádu ze strany klientů je důvodem k odmítnutí přijetí do další lékařské péče a k vyřazení z lékařské péče. Ve všech případech je postupováno tak, aby byla zachována kontinuita poskytování zdravotní péče a nedošlo ke zhoršení zdravotního stavu klienta.

2. Klientka má povinnost chovat se slušně ke zdravotnickému personálu a také ohleduplně k ostatním klientkám.

3. Vnitřní řád ordinace a ceník výkonů nehrazených veřejným zdravotním pojištěním je vyvěšen v čekárně a najdete jej také na našich webových stránkách www.gynekologieliberec.webnode.cz.

4. Není Vaší povinností souhlasit s vnitřním řádem ambulance. Nesouhlas s vnitřním řádem zdravotního zařízení je ale zároveň nesouhlasem pacienta s poskytnutím zdravotní péče v této ambulanci. Podle vlastního uvážení si můžete zvolit jinou gynekologickou ambulanci, která bude Vašim požadavkům optimálně vyhovovat.

Jsme tady pro Vás a věříme, že s námi budete spolupracovat a podílet se v rámci svých možností na své léčbě. Budeme rádi, když nám sdělíte, s čím jste byly na našem pracovišti spokojeny, co se Vám líbilo a co Vám nevyhovovalo. A to buď osobně, nebo v knize přání a stížnosti (na vyžádání u sestřičky), nebo mailem na gynekologieliberec@email.cz.

Vaše podněty jsou důležité pro další zlepšování kvality poskytovaných služeb.

Vnitřní řád je platný od 1.10.2023.

MUDr. Sergiu Leahomschi – vedoucí lékař a jednatel společnosti Gynekologie Liberec s.r.o.


Gynekologie Liberec | Jsme tu pro Vaše zdraví
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky